Subject: Huvigruppide kaasamine: Euroopa andmestrateegia avalik konsultatsioon
From: "Kristiina Krause - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>,Keilin Tammepärg (ITL) <[email-masked]>, "info - AKI" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Kristina Liik - RK" <[email-masked]>, "Karmen Vilms - JUSTDIGI" <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Jun 2025 11:22:03 +0300

Tere!

Euroopa Komisjon on avaldanud avaliku konsultatsiooni EL andmeliidu
strateegia loomiseks (
<https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives
/14541-European-Data-Union-Strategy_et> link).

Andmeliidu strateegia eesmärk on ühtlustada ja lihtsustada kehtivaid
andmereegleid, et luua selge ja tõhus õigusraamistik, mis võimaldab
ettevõtetel ja avaliku sektori asutustel andmeid turvaliselt ja
ulatuslikult jagada. Strateegiaga soovib Komisjon tagada kõrge privaatsuse
ja andmeturbe taseme. Samuti peaks see sisaldama konkreetseid samme
kvaliteetsete andmete kättesaadavuse suurendamiseks, investeeringute
suunamiseks andmetaristusse, andmete rakendamiseks halduskoormuse
vähendamisel ning rahvusvaheliste andmevoogude sujuvuse tagamiseks.

Konsultatsioonile saavad vastata kõik huvilised Have Your Say portaali
kaudu ning kutsume teid üles ka iseseisvalt Komisjonile sisendit andma.

Justiits- ja Digiministeerium koostab konsultatsioonile vastust ning
ootame teilt tagasisidet, millele konsultatsioonile vastamisel toetuda.

Palume anda tagasisidet vabas vormis. Manuses on lisatud ka Komisjoni
infoleht.

Kirjaliku sisendi andmise tähtajaks on 23. juuni (aadressile
<mailto:[email-masked]> [email-masked]).

Vastuse sisendi kogumise raames testime uut Koosloome keskkonda
<https://www.justdigi.ee/oigusloome-arendamine/riigi-koosloome-keskkond> .
Kõik huvilised võivad endast märku anda (
<mailto:[email-masked]> [email-masked]),
kui soovivad testimises osaleda ning mõne poole pöördume ka otse.

Heade soovidega

Kristiina Krause
EL ja rahvusvahelise digipoliitika juht
Kommunikatsiooni- ja väliskoostöö talitus
Justiits- ja Digiministeerium
 <mailto:%7BE-mail%7D> [email-masked]
 <https://www.justdigi.ee/> www.justdigi.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn